Yayıncıya Tavsiyeler

Yetişkinlere Yönelik Reklamlar

Yetişkinlere Yönelik Reklamlar

Bugünkü yazımızda yetişkinlere yönelik reklamlar neler olabilir, onlara yönelik reklam nasıl yapılabilir bunlardan bahsedeceğiz.

Bir ürün veya hizmete ilişkin bir mesajı çeşitli medya araçlarıyla hedef kitlelere ulaştırmak için üretilen bütün eylemlere reklam denildiğini biliyoruz. Günümüzde hemen hemen her kitleye gerek sosyal medya araçlarından gerek televizyon, gazete, dergi, tabela gibi alanlardan reklamların gösterildiğinin farkındayız. Kafamızı her kaldırdığımızda bir ürünün, bir kişinin veya bir markanın reklamıyla karşı karşıya kalıyoruz. Bazen bizimle alakalı olan reklamlara denk geliyoruz bazen de o reklamlar ile hiç alakamız olmadığını görüyoruz.

Geçmişten bugüne kadar reklam üreticileri, ajanslar her ne kadar üretilen reklamları hedef kitlelerine göre oluşturmuş olsa da reklamlar insanlarla buluştuğunda durum ne yazık ki böyle olmuyor. Çocuklar bilgisayarda oyun oynarken veya Youtube’da video izlerken Alo, Omo gibi deterjan reklamlarına, seçim döneminde yayınlanan seçim içerikli reklamlara maruz kalabiliyor. Aslında bu reklamların gösterilmesi gereken yaş grubu çocuklar değil yetişkinler olması gerekiyor.

Örneğin bir deterjan markası düşünelim. Deterjan satın alan yaş grubu 20-68 yaş aralığı olsun. Hatta bu kitleyi de kendi içinde şöyle ayırabiliriz. Üniversiteye yeni başlamış, ailelerinden yeni ayrılmış, kendi ayaklarının üzerinde duran ve artık kendi çamaşırlarını kendi yıkamak zorunda olan bir öğrenci düşünelim. Bu öğrenciyi hedef alarak üretilecek bir deterjan reklamını sadece bu yaş grubunda ve bu özelliklerdeki bir bireye gösterildiğinde genç yetişkinlere göre uygun reklam yapmış olacağız. Veya bir anneyi baz alalım. Bebeği olan bir anneye bebeğinin sağlığı için doğal deterjan markasıyla temiz çamaşırlar anlatan bir reklam hazırlayalım. Yalnızca anne kategorisindeki kadınlara sosyal medya araçlarında hazırlanan reklama yer verildiğinde yalnızca yetişkinlere yönelik reklam gerçekleşmiş olacak.

Yazımızı sonlandırırken küçük bir örnek daha vermek istiyoruz. İspanyol bir kuruluş olan Anar Foundation sadece çocukların görebileceği bir reklam yayınlamış. Bu reklam merceksel baskı yöntemi ile hazırlandığı için bakılan açıya göre farklılık gösteriyor. Yetişkin bir insan baktığında boyu bir çocuktan daha uzun olacağı için baktığı perspektif tamamen farklı ve gördüğü yazı ve resim de farklı oluyor. Reklam panosunda bir çocuğun gördüğü görüntüden çok daha başka bir görüntü görüyor. Panonun önüne bir çocuk geldiğinde ise görüntüde şu sözler görülüyor. “Eğer biri sana zarar verirse, bize telefon et, biz sana yardım edeceğiz.” İstismar edilen çocuklara yardım edilebilmek için hazırlanan bu reklam çocuklara yönelik özel bir reklam olmakla birlikte yetişkinlere yönelik kısmıyla da dikkatleri çekiyor.

Reklamı merak edenler için link aşağıda 🙂