Blog

Vestel, Google Ads’de otomatik teklif stratejisin ile klima satışlarını %11 artırdı

Dünyada en büyük sayılı teknoloji şirketlerinden olan Vestel, 1984 yılında faaliyetlerine başladı. 1994 yılında Zorlu Holding bünyesine girdi. Yurt dışında 16 olmak üzere toplam 26 şirketten oluşan Vestel Şirketler Grubu, tüketici elektroniğinden beyaz eşyaya, dijital ürünlerden bilgi teknolojilerine geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Toplamda 1250 satış noktasıyla Türkiye’nin her yerine hizmet veren Vestel tüketici ihtiyacını önemseyen ve bu ihtiyaçlara çözüm üreten bir marka olduğunu göstermek adına klima satış kampanyası dönemine girerken sadece fiyat avantajı ve temel özelleri ön plana çıkarmak yerine ürünün farklı özelliklerini vurgulayarak pazardaki ihtiyacı karşılamayı hedefledi.

Klimanın özellikle yaz aylarında talep görmesi ve buna bağlı olarak pazarın potansiyel büyümesinden dolayı Vestel performansını yaz sezonuna taşıyordu. Pazarda Vestel klimalarını ayrıştırmak için klimanın temel ısıtma-soğutma fonksiyonunun ötesine geçerek, markanın ana pazarlama stratejisi doğrultusunda; ürünün, tüketicinin hayatını kolaylaştıran teknolojik özelliklerini de ön plana çıkarması gerekiyordu.

Sezonsal olarak arama hacminin yüksek olduğu ve rakip markaların da yoğun olarak klima satış kampanyası yaptığı bu dönemde, Vestel klimayı diğerlerinden ayrıştırabilmek için tüketicinin ihtiyaçlarına kulak vermesi gerektiğini düşündü.

Vestel, sosyal medyada gerçekleştirdiği analizler sonucunda 2018 yaz döneminde tüketici tarafından dile getirilen temel problemin yüksek sıcaklıktan ziyade, yüksek nem oranı olduğunu gördü. Klima modellerinin teknolojik özelliklerinin arasından yapılacak iletişimde “nem alma fonksiyonu” üzerinde durmaya; doğru zamanda doğru yerde doğru kişiye mesajı iletmeye karar verdi.

Markanın 2018 iletişiminin ana mesajı klimaların wifi özelliğini tanıtmakken, nem konusundaki konuşmaların arttığı bölgelerde gerçek zamanlı pazarlama yoluna gidildi.

Nem oranı yüksek olan yerlerdeki kullanıcılara ulaşabilmek için Vestel, ajansı SEM ile birlikte Google Ads’den faydalanmayı seçti ve Arama Ağı reklamlarına yoğunlaştı. Google Ads’in desteklediği komut dosyalarını kullanarak kampanyayı dinamik bir şekilde yürüttü. Komut dosyalarıyla çekilen veriler sayesinde Google Ads Arama kampanyalarına “nem oranı” üzerinden otomatik olarak müdahale edecek bir yazılım geliştirildi.

Oluşturulan bu yazılım ile 3 farklı duruma odaklanıldı. Nem oranı %40-60 arası, %61-74 arası ve %75 üzeri olan iller ve tüm illerdeki nem oranları bu komut dosyasıyla gün içerisinde kontrol edildi. Her bir durum için Google Ads sisteminde lokasyon bazlı olarak anlık şekilde teklif güncellemesi sistem tarafından yapıldı. Nem oranının yüksek olduğu yerlerde, kullanıcıların karşısına “Vestel Klimaların Nem Alma Özelliği” ile daha görünür olarak çıkılması hedeflendi.

Kaynak : Google