Reklam Verenlere Tavsiyeler

Reklamın görüntülenebilinirliğini etkileyen faktörler nelerdir?

Reklamın görüntülenebilinirliğini etkileyen faktörler nelerdir

Merhabalar Reklam Verenler,

Bu yazımızda reklam metriklerini inceleyeceğiz.

Bir kaç soru ile başlamak istiyorum.

Reklamlarınızı maksimum görünürlük oranlarına göre optimize etmek, reklam harcamalarınızda getiri sağlamak için yeterli mi?

Yani reklamlarınızda harcadığınız paradan daha fazla gelir elde edebiliyor musunuz?

Bir kullanıcının reklamı görüntülediğinden nasıl emin olabilirsiniz?

Web sitesinde gezen bir kullanıcı o anda başka bir sekme açabilir veya o arada başka bir şeyle ilgilenebilir.

Reklam dönüşlerini, kulladığınız reklam araçları doğru analiz edemediği için gelirlerinizin düşüklüğünün cevabını tam olarak vermez.

Dijital Reklamcılık çıktığından beri reklam görünürlüğü sorunuyla mücadele ediyoruz. Sektör genelinde ortak bir standart geliştirme ve daha iyi bir görüntülenebilirlik oranına yönelik çalışmalara rağmen , dijital medya profesyonelleri arasındaki bir ankete göre reklam verenlerin %30’u, reklam kampanyalarının görüntülenebilirlik düzeylerine endişeyle bakıyor.

Görüntülenebilirlik neden halen endişe verici ?

Basitçe söylemek gerekirse, reklamlarınızın kullanıcıya görüntülenmesine de para ödüyorsunuz ancak bu gösterimlerin %50 sinde reklamınız hedef kitleye gösterilmiyorsa medya bütçenizin %50 si boşa gitmiş demektir.

Bu nedenle çoğu marka artık yalnızca görüntülenmenin garanti edildiği gösterimleri satın alarak medya harcamalarını optimize etmeye çalışıyor.

Google Ads gibi reklam araçları reklamın en az 2 saniye ekranda kaldığında görütülenme gerçekleşmiş olarak saymaktadır. Ancak bu bile reklamınızın başarılı olduğundan emin olmak için yeterli değil.

 

Reklamın görüntülenebilinirliğini etkileyen faktörler nelerdir?

Bir reklamın kullanıcı tarafından görülüp görülmediğine dair birçok faktör vardır. Bunların arasında reklamın yerleşimi, ekranın üst kısmında olması yada daha uzun süre gösterimi nedeniyle dikey birimlerde olmasına Google daha yüksek değer veriyor ama sayfayı kaydırdığımızda üstteki reklam artık görünmeyeceği göz önüne alınırsa %68 lik üst reklam görüntülenmesine şaşırmamak gerekir.

Görüntülenebilirlik oranlarını büyük ölçüde etkileyen bir diğer faktör de reklam yükleme hızıdır. Mobil Site kullanıcılarının %53 ünün yüklenmesi üç saniyeden uzun süren bir sayfadan hızla ayrılıyor bu durumda reklamınızın hızlı bir şekilde yüklenmesi zorunludur.

 

Seldos ADS reklam görüntülenmesine nasıl çözüm sunuyor?

Seldos ADS olarak, görüntülenebilirliğin hikayenin sadece yarısı olduğuna inanıyoruz.

Sonuçta reklamlarınız mümkün olan en iyi konumda olsa bile, sayfada kalma oranı yüksek Premium bir web sitesinde, ışık hızında yüklense bile, kullanıcının reklamlarınızın görüntülediğini nasıl garantileyebilirsiniz?

Google açıklamasına göre bundan emin olamazsınız!

https://support.google.com/google-ads/answer/7029393?hl=tr

Google, görüntülenebilirlik ürünleri Aktif Görüntüleme’nin destek sayfalarında konu hakkında çok net olarak,

“Aktif Görüntüleme, reklamların ne zaman görüntülenebileceğini size söyleyebilir, ancak bir kullanıcının o anda ekrana baktığını garanti edemez.”

Reklamınızın bir kullanıcı tarafından görüntülendiğinden ve bu nedenle değerlendiğinden emin olmanın bize göre 2 yolu vardır.

SELDOS ile Anlık Analiz yaptığımızdan Kullanıcın anlık olarak hangi sekmede olduğunu biliyor ve Kullanıcıya ekranda olduğu ve görüntüleceğinden %100 emin olduğumuz anda Reklam gösterimi yapıyoruz.

İkincisi ve herkesin bildiği reklamınızla olan etkileşimini izlemektir. Bu metrikler gösterim ve tıklamalardır.

Seldos olarak, hem reklam verenlerin hem de yayıncıların etkileşim metriklerine daha fazla dikkat etmeleri gerektiğini düşünüyoruz. Etkileşim mutlaka tıklama anlamına gelmez, yorum veya paylaşmayı da içerebilir. Bu şekilde reklam verenler, reklamlarının hedef kitleleri tarafından görüldüğünden emin olabilirler ve aynı şekilde yayıncılar, sundukları reklamın kullanıcı tabanları tarafından rahatsız edici olup olmadığından da emin olabilirler.

Reklamın özü, bir marka ve kullanıcı arasındaki bir konuşma olmalıdır. Reklam veren, zayıf reklam öğesi olduğundan dolayı sık sık konuşmayı başlatır ve kullanıcıdan herhangi bir etkileşim almaz.

SELDOS Ads olarak müşterilerimizin yaratıcı ve ilgi çekici reklamlar üretmelerini sağlamayı taahhüt ediyoruz. Bu nedenle, reklam verene herhangi bir şekilde kodlama gerektirmeyen 20’den fazla masaüstü ve mobil ilgi çekici reklam şablonu sunuyoruz.

Dahası, müşterilerimizin reklam kampanyalarının ROI’sini bilmelerini sağlamak için ayrıntılı izleme ve metrikler sağlıyoruz.

Gelişmiş Teknolojilerimiz sayesinde Reklamın etkili olduğunu anlamaya imkan sağlayan, titizlikle izlenen analitik bir yapımız vardır.

Bir dahaki sefere reklam görünürlüğünüz sorulduğunda, görüntülenebilirliğin hikayenin yalnızca bir tarafı olduğunu unutmayın.

SELDOS Ads Etkileşim metrikleri, Reklam kampanyalarınızı optimize etmenin çok daha güçlü bir yoludur.