Reklam Verenlere Tavsiyeler

Reklam Körlüğü – Site Körlüğü

reklam körlüğü

Reklam Körlüğü Nedir?

Günümüz tanıtım faaliyetlerinde ortaya çıkan en büyük problemlerden biri olan reklam körlüğü (site körlüğü) ile karşınızdayız. Peki nedir bu reklam körlüğü?

Sosyal medya platformlarının, arama motorlarının, web sitelerinin sağında solunda gördüğümüz genellikle aynı büyüklükte ve hizada olan reklam alanlarının biz kullanıcılar tarafından görmezden gelinmesi durumuna “reklam körlüğü” diyoruz. Aslında reklam verenlerin büyük beklentilerle popüler sitelerde yayınladıkları reklamlar, kullanıcılarda reklam körlüğü beklentilerini karşılıksız bırakıyor. Reklamların tıklanma oranları da bu yüzden beklenilenden daha düşük geliyor. Yapılan araştırmaları incelediğimizde de her 100 kişiden 43 kişinin reklamları görmezden geldiği açıkça görülüyor. Bu durum kullanıcının reklamda yer alan ürüne veya hizmete ihtiyacı olsa bile görmediği için iki taraf açısından reklamlar olumsuz sonuçlanıyor.

Reklam Körlüğünün Nedenleri Nelerdir?

Bir internet kullanıcısı daha önce gezindiği bir web sitede edindiği deneyimlerle reklamın nerede yer aldığını biliyor. Bu nedenle tekrar o web sitesine girdiğinde bu deneyim ile birlikte reklam körlüğü meydana geliyor. Bunun temel neden olmasıyla birlikte diğer nedenlerini de şöyle açıklamak istiyoruz.

Banner Reklamlarının Sayısının Artması: İnternet kullanıcılarının yoğun bir şekilde banner reklam gösterimine maruz kalması sonucu rahatsız olmaları reklam körlüğüne neden olur. Bundan dolayı kullanıcılar bir araştırma yaparken veya bir ürünü incelerken banner reklamı görmekten hoşlanmazlar.

Banner Reklamlarının Kullanıcı Dikkatini Olumsuz Etkilemesi: İnternette vakit geçiren herhangi bir kullanıcının büyük bir dikkatle okuduğu makalenin tam ortasından hareketli bir reklam banner çıkması kullanıcının zihnini yorması ve dikkatini dağıtması reklam körlüğüne neden olur.

Reklam İçeriğinin İlgilendiğiniz İçeriğe Engel Olması:  Bir reklamın internet ortamında yanlış konumlandırılması, olması gereken ölçülerden daha büyük olması kısacası kullanıcının gözüne sokar gibi asıl ilgilenen içeriği engellemesi kitlede reklam körlüğüne neden olur.

Reklam Körlüğü Nasıl Engellenir?

Reklam körlüğünü çözmek elbette çok kolay değil. Bu konuda yapılan araştırmalara göre internet gezginlerinin %86’sı reklam körlüğüne sahip. Neredeyse tamamı aman tanrım dediğinizi duyar gibiyim. Ama ne yazık ki veriler böyle. Baskıcı banner reklamları, yanlış konumlandırılan reklamlar, hareketli bannerlar bunların en büyük nedeni.

Evet, reklam körlüğü dijital dünyanın önemli problemlerinden biri ve tabi ki belli çözümleri de bulunuyor. Bunlar; yerel reklamlar kullanmak, reklamları doğru konumlandırmak, sosyal medya kanallarında reklamlar yayınlamak, entegre reklamcılık olarak sıralanabilir.

Reklam körlüğünü çözümünde en basit yöntemlerden biri de native reklamlar yani doğal reklamlardır. Doğal reklamlar daha eğitici ve eğlenceli reklamlar olduğundan web sitesinin doğal bir parçası gibi görünecektir. Bu sayede kullanıcılar daha düşük seviyede reklam körlüğü sergileyeceklerdir. Reklamları planlarken hedef kitleye görelilik de oldukça önemlidir. Belli bir hedef kitlesine hitap eden reklamlar diğer reklamlara göre fark edilme oranı ve tıklanma oranı daha yüksek olmaktadır.

Pazarlama uzmanları reklam körlüğünü engellemenin yeni yollarını aramaya devam ediyor. Bakalım gelecekte hangi reklam problemleriyle ve çözümleriyle karşılaşacağız 🙂

*Editörün tavsiyesi : Gelecekteki reklam türlerini merak ediyorsanız sizi şu içeriğimize bekliyoruzzz!

Gelecekteki İnternet Reklam Türleri