Seldos Haberleri

Programatik Reklam Nedir?

programatik reklam nedir

Programatik reklamcılık, mevcut teknolojiyi kullanarak envanter alım ve satım yapan sürecin adıdır. Programatik reklam dediğimiz reklam türü dijital reklamda oldukça sık geçen açık arttırma, açık müzayede gibi terimlerle birlikte kullanılmaktadır.

Programatik Reklam Nasıl Başladı?

İnternetin ilk zamanlarına dönelim. O zamanlar reklam alanı yaratmak çok daha kolaydı. Bu ilk başlarda reklam veren ve reklam yayıncıları arasındaki ilişkilerle başladı diyebiliriz.

Reklam veren en başlarda hem alıcı hem de satıcıydı.

Reklam verenin amaçları arasında hedeflediği piyasaya ve bu maceraya ulaşmak vardı. Bu eylemler bir ürün satabilmek, marka bilincini yaratabilmek ve bir olayı tanıtmaktı. Yayıncının amacı ise insanların ilgisini çekebilecek yararlı içerik üreten bir web sitesi yaratarak reklam verenlerin pazarlama stratejilerine ulaşması için en uygun ortamı sağlayabilmekti.

Ajanslar belirli bir süreden sonra reklam verenlere bahsettiğimiz pazarlama stratejilerine ulaşması konusunda aracı olmaya başladılar. Fakat İnternet umulmadık hızla büyümeye başladı ve talep açıklıkları ortaya çıkmaya başladı. Birçok reklam alanı satılmamaya veya parasal karşılığına çevrilememeye başladı. Yayıncıların sayısı reklam verenlerin sayısını geçmekteydi. Reklam verenlerin işi böylelikle git gide zorlaşmaya başladı.

Daha sonra reklam dünyasının içinden kendilerine “Reklam Ağı” adını veren yeni bir topluluk ortaya çıkmaya başladı. Bu grupların yaptıkları kısaca yayıncıların satamadıkları envanterini sıralayarak ve gruplayarak şirketler için kolay ulaşılabilir ve yatırım yapılabilir hale getirmekti. Bu gibi etkenlerle programatik reklamcılık belirli bir düzene sahip olmaya başladı.

Programatik ReklamProgramatik reklamcılığın faydaları

Programatik reklamcılık alıcılara da satıcılara da sınırsız avantajlar sağlıyor. Tatmin etme ihtiyacını ortadan kaldırarak reklam verenlerin birçok problemini ortadan kaldırmakta. O  zaman bu faydalardan bazılarından bahsetmenin sırası geldi:

  1. Programatik reklamcılık bütçeniz için oldukça faydalıdır.
  2. Programatik reklamcılık gelişmiş hedeflere ulaşır.
  3. Programatik reklamcılık zaman kazandırır.
  4. Programatik reklamcılık envantere oldukça hızlı erişir.
  5. Programatik reklamcılık daha geniş bir ulaşım imkanı sağlar.
  6. Programatik reklamcılık reklam kampanyalarını efektif olarak yönetmektedir.