Reklam Verenlere Tavsiyeler

Neden insanlar reklamları sevmez?

neden insanlar reklamları sevmez

Merhabalar,

Bu yazımızda sizlere insanlar gerçekten reklamları sevmiyor mu, sorun insanlarda mı yoksa reklamlarda mı? sorusuna cevap bulmaya çalışacağız.

Öncelikle var olan durumu bir değerlendirelim.

Reklamın en kısa tanımı bir markanın ürününü veya hizmetini kullanacak olan kişiye tanıtması demektir. Bunu da gerek geleneksel medya gerekse yeni medya kullanarak yapmaktadır.

Televizyon reklamlarından bıktınız mı?

Size de televizyonlarda izlemek istediğiniz içerikten daha çok reklam izliyormuş hissi geliyor mu? Çoğu kişi bunu evet olarak cevaplıyor.

Aslında bu olayın altında yatan his ise, istediğiniz TV programının size keyif vermesi ve zamanın hızlı geçmesi, araya istemediğiniz bir reklamın girmesi ve bu sürecin size işkence gibi gelmesi.

Peki ya tam dizi izlerken hoşunuza giden bir reklam çıkarsa?

Ülkemizde nadir de olsa ürün tanıtımını bir kenara bırakıp duyguyu ön plana çıkararak ürünü veya markayı aklımıza kazıyacak reklamlar yapılıyor.

Örneğin Cem Yılmaz’ın reklam filmlerinin hangisi hatırlıyorsunuz? Veya Amerika’da geçen Cola Turka reklamları hatırlıyor musunuz?

Yeni nesil bu sorulara hayır dese de eski nesil şimdiden duygulandı bile.

Yani dememiz o ki TV reklamlarından sıkıldıysanız reklamlar kaliteli ve yaratıcı olmadığı için kanalı değiştiriyorsunuz.

 

Peki ya İnternet’teki reklamlardan bıktınız mı?

Günümüzde gerek Bilgisayardan gerek Telefondan İnternet camiasında yerimizi almaya çalışıyoruz. Sürekli ama sürekli aradığımız bir şeyler var. Kısacası ulaşmak istediğimiz içerikler var ama bu içeriklerin de içine gerek gizlenmiş gerekse içerikten nefret ettirecek şekilde konumlandırılmış reklamlarla boğuşmak zorunda kalıyoruz.

Youtube’de video izlerken tam en önemli bir kısımda reklam çıkması, (ve hep aynı reklamın çıkması) bir makale okurken tak diye beni tıkla beni tıkla diye görsel şovlar yapan bir reklamın çıkması. Bunlar hep sinir bozucu şeyler.

Ve fark ettiyseniz bu çıkan reklamların bir çoğu sizinle alakalı değil. Yarın iş varken bir reklamın size “Hadi tatil zamanı! Tıkla tatile git” demesi sizce de saçma gelmiyor mu?

İşte bunlardan kurtulmak için tek yapmanız gereken Adblock kullanmak 

Demeyi çok isterdik ama maalesef ki bununda önlemini alan platformlar var.

“Adblock’u kapatın yoksa içerik ölür”

Aslında Anti-adblock diye bir kavramda var ama konumuz bu değil 🙂

 

Çözüm nedir?

Şimdi konuyu toparlayacak olursak, reklamlardaki yaratıcılık seviyeleri çok düşük olduğu için reklamlar sevilmiyor sonucuna rahatlıkla ulaşabiliyoruz. Reklamın yaratıcılığı yüksek olursa hem akılda kalıyor hemde kullanıcı tarafından seviliyor.

Seldos ADS bunu nasıl çözüyor?

Öncelikle Seldos ADS hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Seldos ADS günümüzde kullanılan reklam türleri ve sistemlerini kullanmıyor. Kendi geliştirdiği kullanıcıya yönelik yaratıcı reklamlar üretiyor.

Önce kullanıcıyı analiz ediyoruz.

Programatik reklamın temelinde kullanıcı verilerini öğrenmek ve analiz etmek var bizde kullanıcıyı analiz ederek ona uygun reklam gösterimi yapıyoruz.

Bannerlı reklamlar yok!

Seldos ADS reklam türleri arasında bannerlı reklam yok böylece bulunduğu platformun tasarımını bozmaz ve içeriğin arasında gereksiz yer kaplamaz.

Yazımızı burada bitiriyoruz daha fazla bilgi isterseniz bize iletişim kısmından bize ulaşabilirsiniz.