Blog

İlk Bannerlı Reklam ve Günümüzdeki Bannerlı Reklamlar

Bannerlı reklam denilince aklınıza çeşitli boyutlarda reklam görselleri geldiğini biliyoruz. Peki ya hiç ilk bannerlı reklamın ne olduğunu merak ettiniz mi?

İlk bannerlı reklam 24 ekim 1994 yılında yayınlandı ve  boyutları 476px-56px çözünürlüğündeydi.

İlk banner reklam gösterimlerini HotWired, MCI, Volvo, Club Med, 1-800-Collect ve Zima gibi, toplam 14 şirketin kullanımıyla yaygınlaştı.

HotWired’da yayınlanan ilk banner reklamının AT&T şirketine ait olduğu ve “Have you ever clicked your mouse right here” yani “Farenizi hiç buraya tıkladınız mı?” yazılı bir görsel banner kullandı.

 

 

Yukarıda gördüğünüz yayınlanan ilk banner reklam görselidir. Reklam yayınlayan AT&T firması bu reklamı Wired Magazine dergisine ait olan hotwired.com sitesinde yayınladı. O zamanlar HotWired’de başka reklamlar da kullanılıyordu ama bu reklamlar sadece link üzerine çalışıyordu bu yüzden bu görsele ilk reklam değil ilk bannerlı reklam deniliyor. O zamanlar 56K ile internete bağlanılıyordu ve böyle bir görselin reklam mantığında yayınlanması büyük risk taşıyordu ama bu reklam o kadar dikkat çektiki bir çok şirkette bu yöntemi kullanarak banner reklam kavramını oluşturdular.

Günümüzde internetin hızlanması ve web teknolojilerinin de gelişmesi ile bu banner reklam mantığı daha da gelişerek farklı boyutlarda web sitelerimizde yer aldı.

Yukarıda da gördüğünüz üzere farklı boyutlarda bir çok banner reklam üretildi. Bir çok firma bu boyutların dışına çıkmak istesede web sitelerinde kullanıcı deneyimi zorluklarına takılarak geride kaldılar ve alışıla gelmiş olan banner sistemine geri döndüler.

Bannerlı reklamların şu dönemler de kullanıcıları rahatsız etmesi ile adblock ismi verilen eklentiler ile bu reklamlar engellenmeye başlandı veya reklam yayınlayan web site sahipleri sahte tıklamalar ile sabit olan banner reklamlarını tıklarak reklam firmalarıdan para kazanmayı amaçladılar.

Biz de Seldos olarak bu banner reklam türlerinin dışına çıkmalı ve kullanıcı deneyimini ön planda tutarak müşterilerimizin reklamını ihtiyacı olan kullanıcılara nokta atışı olacak şekilde göstermeyi amaçladık.

Geliştirdiğimiz reklam türlerinin çoğunda sabit olan reklam boyutlandırmaları ve konumlandırmaları kaldırdık yani reklamlarımızın bir boyutu yok ve ayrıca web sitesinin sabit bir konumunda bulunmuyor. Böylece botlar tarafından sahte tıklamanın önüne geçmeyi amaçladık.

Anlık reklamlarımızda yaptığımız testlerde ise reklamın ne zaman çıkacağı belli olmadığı için sahte tıklamalar ile karşılaşmayıp bizzar kullanıcı tıklamalarını aldığımızı tespit ettik bu da müşterilerimizin güvenini kazanmamızı sağladı. Sizlerde Seldos ile yeni nesil reklamlar ile müşterilerinize ulaşmak isterseniz iletişime açığız 🙂