Yayıncıya Tavsiyeler

Covid-19 ve Sonrası Reklam Dünyası Hakkında

covid 19 ve sonrası reklam dünyası

Covid-19 salgını sona erene kadar reklam harcamalarını durdurmak alınması gereken cazip bir önlem gibi görünse de reklam verenler özellikle gıda, temizlik, hobi ve hızlı tüketim ürünlerindeki bütçelerini daha da arttırmalılar.

Bugün Korona virüs’den kaçamayacağımız anlaşılıyor. Günlük basın konferansları, açık oturumlar, politikacılar hep bir ağızdan günlük alışkanlıklarımızı nasıl değiştireceğimizi, ya da krizi nasıl ele aldıklarını anlatan açıklamalar yapıyorlar. Evlerinde kalması gereken bir kitle olduğunu düşünürsek, İnternet mecralarında daha düşük maliyetli reklamlar yayınlayarak bütçelerini daha aktif ve ölçülebilir bir reklam türüne yönlendirmeleri, reklam verenleri avantajlı duruma geçirecek. Bu durum 2020’nin 2. Çeyreği bazı reklam verenlerin kitleleriyle etkileşime geçmeleri için fırsat olabilir.

2020 Reklam Bütçesi Tahminleri

Yılın başında 2020 yılının reklam endüstrisi için bir tampon yıl olması bekleniyordu. Yaz aylarındaki Olimpiyatlar ve EURO 2020 ile beraber birçok spor müsabakası ve siyasi etkinlikler gerçekleşecekken, analistler 2019’da % 2,6 büyüyen küresel reklam harcamalarını 2020’de %3,9’luk bir büyüme ile karşılaşacaklarını öngörüyorlardı.

Ve beklenmedik bir şey oldu!

Çin’den gelen haberlerle, nüfusa hızla yayılan ve enfekte eden yeni bir hastalığın ortaya çıktığı bildirildi. Sonra Iran, İtalya ve ABD gibi birçok ülkede endişe verici derecede yüksek sayıda enfeksiyon bildirilmeye başlandı. Sonuç olarak 2020 ekonomisi için yapılan tüm planlar öngörülemeyen bir sebepten altüst oldu.

Şimdi, reklam harcama tahminleri çok farklı görünüyor. Bu ay dünya genelinde küresel reklam harcama tahminleri 712 milyar dolardan, 691,7 milyar dolara düşürüldü. Bu Çin’li üreticilerin reklam harcamalarının düşüşüne baktığımızda korkutucu bir tablo değil, şu an için.

Ülkemizde de ilk araştırmalar, reklam verenlerin %70’inin reklam harcama stratejilerini ve reklam mecralarını bir şekilde değiştireceğini gösteriyor. Reklam verenlerin %49’u yayınlanmak üzere olan kampanyalarını erteliyor, geriye kalan %51’lik kısmın da %48’i medya tercihlerinin yolunu değiştirirken, %45’i de zaten yayınlanmakta olan kampanyalarını duraklatmayı seçiyor.

Reklam yayınlayan firmalar için, reklam dünyası altüst olmuş durumda. Hatta Facebook ve Google bile reklam gelirlerindeki büyük düşüşlerden söz etmeye başladılar. Bu düşüş reklam analistlerine göre şuan 44 milyar dolardan fazla görünüyor.

Ayrıca agresif önlemler alan ülkelerde yayıncıların gelirlerinin minimuma indiğini görüyoruz.

Peki bütün bunlar reklam verenler için ne anlama geliyor?

Giderek daha fazla marka, reklamlarını durdururken daha fazla stok birikimi ve daha düşük CPMler anlamına geliyor. Facebook üzerinden hızlı bir araştırma yaptığımızda, CPM maliyetlerinde krizden sonra %60 oranında bir düşüş gördük.

Yine de yayıncıların çoğu zor zaman geçirirken, Gıda ve Temizlik Tedarikçileri, Uzaktan Çalışma Teknolojisi ürünlerine sahip firmalar gibi günümüzün değişen temel ihtiyaçlarını karşılayan firmalar için bu kriz büyük bir fırsata dönmüş durumda.

Online süpermarket harcamaları, son dört haftada %20 artışa rekor düzeylere ulaşmaya başladı. Hatta bu rakamlar neredeyse bayram öncesi ve fırsat günlerindeki satışları şimdiden geçmiş durumda.

Bu kriz tabi ki sonsuza kadar sürmeyecek. Krizin sona ermesini bekleyen reklam verenler için bunun 2020 yılının 3.çeyreği olacağını varsayıyoruz, bu süreçten sonra reklam harcamalarının normal seviyelere yükselmeye başlayacağını hepimiz tahmin ediyoruz.

Bu krizin ardından firmalar stok mücadelesine girecek ve reklam harcamalarına da daha yüksek fiyatlandırma getirecek. Kriz sona erdikten sonra reklam verenler duraklattıkları ya da iptal ettikleri kampanyaları yeniden başlatmak isteyecekler ve bastırılmış talep normalden yüksek reklam fiyatlarına neden olacak.

Mevcut durumda, şaşırtıcı bir şekilde seyahat, spor ve bilim sektörleri düşüşte, aynı zamanda gıda, temizlik, hobi, teknoloji ve uzaktan eğitim sistemleri gibi reklam veren kategorileri reklam harcamaları yükselişte. Eğer sizin sektörünüz, ikinci durumdaki sektörlerden biri ise ve tedarik zincirinizin etkilenmediğini varsayarsak özellikle dijital olmak üzere, süreci takip etmeli ve reklam harcamalarınızı şimdi arttırmalısınız. Çünkü kitleniz evde oturuyor ve sizinle etkileşime geçmeye hazır.

Reklam kampanyalarınızı yayınlamaya devam etmeyi tercih ettiğinizde, reklamlarınızın başarılı olduğunu görmek için bahsettiğimiz gibi reklam stratejilerinizi ve mecralarınızı tekrar gözden geçirmelisiniz. Bu ölçümlemenin en doğru yapılması aşamasında da müşterilerimizin yanındayız.

Seldos ile kitlenizle etkileşimin en iyi yolunun kişiselleştirilmiş ve yaratıcı reklamlar sunmak olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden müşterilerimize sayısız ilgi çekici reklam imkanı sunuyoruz. Üstelik Seldos’un kullanımı çok kolay, tek bir kod satırı yazmanıza gerek kalmadan etkileşimli zengin medya reklamları oluşturabilir ve en doğru analizleri panelimizden takip edebilirsiniz. Analizler sonucu ulaştığınız verileri değerlendirip reklamlarınızı en verimli hale getirebilirsiniz.

Dolayasıyla reklam kampanyalarınızı duraklatmaya başlamadan önce, geleceği analiz edin ve bunun işletmeniz için doğru karar olup olmadığını SELDOS’un istatistikleriyle bir kez daha düşünün.

Seldos Reklam Yönetim Paneli’ni Ücretsiz incelemek için tıklayın!